ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΤΑΞΙΔΙ

Σας καλωσορίζω σε αυτή τη σελίδα.

Η περιήγησή της μοιάζει με ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις και αποκαλύψεις γιά την φωτεινή και την αθέατη πλευρά του Φεγγαριού.

Το ταξίδι μόλις άρχισε…

Να θυμάστε πάντα ότι στην σκοτεινή πλευρά της Σελήνης εκτός των άλλων μπορεί ο καθένας μας να ανακαλύψει την χαμένη του Πόλη…

Γι αυτή όμως θα μιλήσουμε μια άλλη φορά...


ΣΤΟ BLOG ΓΡΑΦΟΥΝ …

ΕΓΩ ,Ο ΜΠΟΥΜΠΗΣ ΜΟΥ … ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ 13 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΟΣΕ

 

ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΙΚΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΟΥΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟΛΟΓΟΥΣ


Για «εγκληματική» αδιαφορία σε βάρος δημόσιας περιουσίας ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσαν από το υστέρημά τους οι Ελληνες φορολογούμενοι πολίτες, κατηγορεί τους αρμόδιους ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, με αφορμή την κατάργηση του δρομολογίου Πύργου - Καλαμάτας και την ουσιαστική εγκατάλειψη και παράδοση ολόκληρης της υλικοτεχνικής υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου στους κάθε λογής πλιατσικολόγους.
Τα μέλη του συλλόγου, σε μια προσπάθεια να αφυπνίσουν -όπως λένε- τόσο τους τοπικούς βουλευτές που σιωπούν ανεξήγητα όσο και την κυβέρνηση, έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφικό υλικό από το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ Καλαμάτας, επισημαίνοντας το «έγκλημα κατά της δημόσιας περιουσίας» σε καιρούς οικονομικής κρίσης. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες κάνουν από χθες τον γύρο του κόσμου μέσα από την ιστοσελίδα των Φίλων του Σιδηροδρόμου www.amnizia.com και ήδη υπάρχουν έντονες αντιδράσεις σε διεθνές επίπεδο.

Οπως καταγγέλλουν τα μέλη του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, οι συγκεκριμένες φωτογραφίες δείχνουν το έγκλημα εναντίον της δημόσιας περιουσίας (κάποιοι το υπολογίζουν στα 200 εκατ. ευρώ) που συντελείται στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πελοποννήσου με την εγκατάλειψη πανάκριβου τροχαίου υλικού και εξειδικευμένου εξοπλισμού στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα.

«Σε λίγες μέρες οι εγκαταστάσεις αυτές κλείνουν οριστικά και παραδίδονται αφύλακτες και χωρίς περίφραξη στο έλεος των πλανόδιων παράνομων συλλεκτών μετάλλου για scrap που θα ολοκληρώσουν την καταστροφή που ξεκίνησε από τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών, κλείνοντας έτσι άδοξα την ιστορία 120 ετών του Σιδηροδρομικού Δικτύου Πελοποννήσου», -αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση- καταγγελία, ενώ δίδεται μια πλήρης εικόνα, αλλά και ο αναλυτικός κατάλογος των όσων βρίσκονται στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ Καλαμάτας.
* Πανάκριβα μηχανήματα υψηλής σιδηροδρομικής τεχνολογίας, πολλά εκ των οποίων αποκτήθηκαν τα τελευταία 3 χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ, όπως:
* το σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων (κατασκευάστηκαν το 2007 και δεν λειτούργησαν ποτέ).
* Το κτίριο αποθήκευσης άμμου (κατασκευή του 2007, δεν λειτούργησε ποτέ).
* Το κτίριο του υποδαπέδιου τόρνου και το αντίστοιχο μηχάνημα, η καινούργια ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων και όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός εγκαταλείπονται έτσι απλά, χωρίς καμιά ντροπή.
Παράλληλα, η τεράστια έκταση που απαλλοτριώθηκε προ 3 ετών όπισθεν του μηχανοστασίου προκειμένου να γίνουν τα απαραίτητα κτιριακά έργα επέκτασης των δραστηριοτήτων του, μένει και αυτή ανενεργή. Πανάκριβο και αξιόλογο τροχαίο υλικό, μέρος του οποίου αποκτήθηκε προ 6 ετών, πετιέται κυριολεκτικά στα σκουπίδια:

* Από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες RAILBUS, που αγοράστηκαν το 2004 αντί 3 εκατομμυρίων ευρώ η καθεμία, οι 7, αν και σε καλή λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες σε διάφορες γραμμές του μηχανοστασίου. Οι υπόλοιπες 5 κυκλοφορούν προσωρινά στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμία συντήρηση και τεχνική υποστήριξη, αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης.
* Εγκαταλειμμένες, με τα χορτάρια να θεριεύουν δίπλα τους, βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 INTERCITY και 6 δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν από λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου.
* Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα, αλλά σε λειτουργική κατάσταση ντιζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μοναδικοί στον κόσμο μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα και ανταλλακτικά.

«Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αποτίμηση αυτής της περιουσίας, που μαζί με τα 75 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν για την πρόσφατη ριζική ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, απαξιώνονται προκειμένου να εξοικονομηθούν τα 4 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για τη συνέχιση της λειτουργίας του τρένου στην Πελοπόννησο», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση-καταγγελία και επισημαίνεται:

Οργανωμένη απαξίωση

«Το κλείσιμο του Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου με μαφιόζικο τρόπο εκ μέρους του υπουργείου, κατασυκοφαντώντας επί χρόνια τους εργαζόμενους με τη βοήθεια αρκετών ΜΜΕ, χρησιμοποιώντας πλασματικά και ψευδέστατα στοιχεία περί κόστους λειτουργίας, πληροτήτων αμαξοστοιχιών και εισπράξεων και με τη σφραγίδα τυχάρπαστων εταιρειών συμβούλων που ουδεμία σχέση είχαν με τη συγκοινωνιολογία, είναι γεγονός και έγινε με την τακτική του "ώριμου φρούτου" μετά από πολυετείς προσπάθειες απαξίωσης και εκδίωξης των επιβατών με πολλούς τρόπους. Και το όφελος της εξουδετέρωσής του, θα καρπωθούν τώρα οι ανταγωνιστές του, οι ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες και οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι...».

Εκφράζοντας την ομόφωνη άποψη του Δ.Σ. του άνω συλλόγου ο Ηλίας Νταίβις, γιατρός το επάγγελμα και μέλος του Δ.Σ., επισημαίνει στην «Ε»:

«Σε μια οικονομικά κρίσιμη εποχή για τη χώρα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, σε εφαρμογή τού πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 3891/32010 περί εξυγίανσης του ΟΣΕ, αποφασίζουν μαζική αναστολή τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, όπως το Δίκτυο Πελοποννήσου μήκους περίπου 500 χλμ., χωρίς προηγουμένως στα πλαίσια των διαδικασιών διαφάνειας της διαχείρισης κρατικών πόρων (opengov, diavgeia), να έχουν ενημερώσει το λαό της χώρας και ειδικότερα των περιοχών που πλήττονται από την κατάργηση της σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Η κατάργηση του Δικτύου Πελοποννήσου είναι το αποτέλεσμα απαράδεκτων μεθοδεύσεων των τελευταίων 3 ετών, που αποσκοπούσαν στην "εκδίωξη" των επιβατών ώστε να παρουσιαστεί κατόπιν η μέγιστη ζημία και το ανώφελο της συνέχισης λειτουργίας του. Είναι χαρακτηριστικό πως η ημερήσια κίνηση του σταθμού της Καλαμάτας, που το 2008 αριθμούσε 1.000 επιβάτες, ακολούθησε πτώση παράλληλη με τη σταδιακή περικοπή των δρομολογίων προς Μεσσήνη, ΤΕΙ Καλαμάτας και τους λοιπούς προορισμούς εντός και εκτός νομού, καθώς και την (εκ του πονηρού) δρομολόγηση τρένων σε άστοχες ώρες που δεν εξυπηρετούσαν κανέναν... Είναι γεγονός πως το Δίκτυο Πελοποννήσου απαιτεί μόλις 4 από τα 50 εκατ. ευρώ της κρατικής επιδότησης για να συνεχίσει τη λειτουργία του.
Αυτό προκύπτει από ανασχεδιασμό παραγωγικών διαδικασιών με αλλαγές κυκλοφοριακών διατάξεων, μειωμένη επάνδρωση αμαξοστοιχιών, αυτοματοποίηση λειτουργιών, που δεν προτείνονται στο επιχειρησιακό σχέδιο, ούτε φυσικά όλα αυτά τα χρόνια, που συκοφαντήθηκε ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα ως μέσο, υπήρξε η βούληση να εξορθολογιστούν. Ζητούμε τις απαντήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα ανωτέρω, τη δημοσιοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου, το οποίο ευθέως αμφισβητούμε και επίσης θέτουμε προ των ιστορικών τους ευθυνών, τους πολιτικούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το συντελεσθέν έγκλημα κατά της ιστορίας και κυρίως κατά του μέλλοντος της χώρας μας».

Οπως κατήγγειλε χθες σην «Ε» ο γ.γ. του Εργατικού Κέντρου Πύργου Ηλείας και σιδηροδρομικός Σάκης Γιαννόπουλος, την ώρα που τα δρομολόγια καταργούνται και οι σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, ιδιωτική εταιρεία που ειδικεύεται στις ηλεκτρονικές υποδομές, μετέβη προ ημερών στον εδώ και οκτώ μήνες κλειστό σταθμό του ΟΣΕ της Ολυμπίας για συντήρηση... «Ποιος κοροϊδεύει ποιον;», αναρωτήθηκε ο συνδικαλιστής. 

nodaros@enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΟΙ "ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ" ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ