ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΤΑΞΙΔΙ

Σας καλωσορίζω σε αυτή τη σελίδα.

Η περιήγησή της μοιάζει με ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις και αποκαλύψεις γιά την φωτεινή και την αθέατη πλευρά του Φεγγαριού.

Το ταξίδι μόλις άρχισε…

Να θυμάστε πάντα ότι στην σκοτεινή πλευρά της Σελήνης εκτός των άλλων μπορεί ο καθένας μας να ανακαλύψει την χαμένη του Πόλη…

Γι αυτή όμως θα μιλήσουμε μια άλλη φορά...


ΣΤΟ BLOG ΓΡΑΦΟΥΝ …

ΕΓΩ ,Ο ΜΠΟΥΜΠΗΣ ΜΟΥ … ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ 13 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

ΟΣΕ: ΚΑΤΟΙΚΟΙ, ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ

ΠΥΡ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΣΤΟΝ ΟΣΕ


Τον ασκό του Αιόλου των αποκαλύψεων, για τη γενικότερη απαξίωση της περιουσίας του ΟΣΕ, στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Πελοποννήσου, άνοιξε το χθεσινό δημοσίευμα της «Ε» για τις πανάκριβες αμαξοστοιχίες που βρίσκονται στο έλεος των πλιατσικολόγων στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας.
Σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, ενεργοί πολίτες και τοπικοί φορείς της περιοχής καταγγέλλουν την επί σειρά ετών προκλητική αδιαφορία και την περίεργη στάση των αρμοδίων στο ζήτημα της περιουσίας του σιδηροδρόμου, υπογραμμίζοντας ότι η περίπτωση του μηχανοστασίου της Καλαμάτας δεν είναι η μοναδική περίπτωση εγκατάλειψης πανάκριβης δημόσιας περιουσίας.
Υπάλληλοι του ΟΣΕ της Ηλείας αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, με την ανοχή της Πολιτείας, διαχειρίστηκαν τεράστια χρηματικά ποσά για την τεχνική αναβάθμιση των σταθμών από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα, οι οποίοι στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. Οπως τονίζουν, η αναβάθμιση έγινε μάλλον «για να τα πάρουν οι μεσάζοντες» από τις μεγάλες εταιρείες που είχαν αναλάβει τα έργα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα πανάκριβα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων που εγκαταστάθηκαν στους κεντρικούς σταθμούς από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα και δεν λειτούργησαν ποτέ· αλλά και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι μεγάλες ποσότητες γραφικής ύλης και τα πανάκριβα έπιπλα που μπήκαν στη θέση των παλαιών. Σήμερα όλα αυτά -όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί- έχουν παραδοθεί στη τύχη τους, πολλά έχουν κλαπεί και κανείς δεν γνωρίζει την πλήρη εικόνα της εξαθλίωσης.
Στον Πύργο Ηλείας οι σιδηροδρομικοί αποκάλυψαν ότι τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αμαξοστασίου, το οποίο όμως δεν πρόκειται να λειτουργήσει, καθώς η γραμμή καταργήθηκε. Το συγκεκριμένο έργο κόστισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Στην πεδινή Ηλεία οι κάτοικοι κατήγγειλαν ότι η σιδηροδρομική γραμμή Κυλλήνη-Καβάσιλα, που καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια ως οικονομικά ασύμφορη, έχει μετατραπεί σε οικόπεδα (!) καθώς κάποιοι με την ανοχή ή την αδιαφορία των αρμοδίων του ΟΣΕ καταπάτησαν μέχρι και τα σημεία από όπου περνούσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις προχώρησαν μέχρι και στο αυθαίρετο ξήλωμά τους.
Μερικά χιλιόμετρα νοτιότερα, οι σιδηροδρομικοί της Μεσσηνίας και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καλαμάτας κατήγγειλαν στην «Ε» την υποκριτική και εκτός λογικής στάση των αρμοδίων, που από τη μια καταργούν τη συγκοινωνία με το τρένο και από την άλλη συνεχίζουν να αναβαθμίζουν με τεράστιο κόστος τις σιδηροδρομικές γραμμές που ποτέ δεν θα λειτουργήσουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα -όπως λένε- η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, η οποία ξεκίνησε να αναβαθμίζεται από το 2004 και σήμερα, εφτά χρόνια μετά, οι εργασίες ολοκληρώνονται με κόστος που αγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
«Φανταστείτε τι φαγοπότι έγινε εκεί για την αναβάθμιση της καταργημένης γραμμής, αν σκεφτούμε ότι το 1880, όταν τα τεχνικά συνεργεία χρησιμοποιούσαν κασμάδες, δεν αναβάθμισαν, αλλά κατασκεύασαν εξ ολοκλήρου τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή μέσα σε τρία χρόνια».
Τοπικοί παράγοντες της Ηλείας ανέφεραν ότι επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη άρχισε να μελετάται το μεγάλο όραμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα Ηγουμενίτσας - Καλαμάτας, αλλά ξέχασαν να μελετήσουν πώς θα περνούσαν τα τρένα από το Ρίο - Αντίρριο! Οι αρμόδιοι τότε δεν σκέφτηκαν να εντάξουν τη σιδηροδρομική γραμμή στη γέφυρα που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται. * 

Βαγόνια του Orient Express εγκαταλειμμένα

Στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πελοποννήσου, όπως και σε ολόκληρη τη χώρα, βρίσκεται εγκαταλειμμένο και έχοντας υποστεί βανδαλισμούς τροχαίο υλικό ανεκτίμητης ιστορικής και μουσειακής αξίας.
Δυστυχώς η πολιτική του Οργανισμού στον τομέα των Μουσειακών Σιδηροδρόμων είναι ανύπαρκτη και κάποιες προσπάθειες που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια έπεσαν στο κενό.
Οπως αποκαλύπτει στην «Ε» ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, το Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο διαθέτει πανέμορφες σιδηροδρομικές διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, καθώς και διαδρομές που προσεγγίζουν αρχαιολογικούς χώρους διεθνούς εμβέλειας και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Παράλληλα, υπάρχει παροπλισμένο πλουσιότατο και αξιολογότατο τροχαίο υλικό, που αποτελείται από μηχανές και βαγόνια διαφόρων τύπων, προέλευσης και έτους κατασκευής.
Ατμάμαξες
Ετσι λοιπόν ιστορικές ατμάμαξες των αρχών του 20ού αιώνα, ξύλινα βαγόνια, προπολεμικές πετρελαιοκίνητες αυτοκινητάμαξες και βαγόνια του ιστορικού Orient Express βρίσκονται εγκαταλειμμένα στην τύχη τους, σε αφύλακτους χώρους ανά το δίκτυο, εκτεθειμένα στους πλιατσικολόγους και τις καιρικές συνθήκες. Πολλά απ' αυτά κατά καιρούς έχει ζητηθεί να αποκτηθούν από σιδηροδρομικούς φορείς της Ευρώπης (όπως το τουριστικό δίκτυο Harts Bahn στη Γερμανία), προκειμένου να αποκατασταθούν και να λειτουργήσουν και πάλι έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης.
Στο δίκτυο Πελοποννήσου τη δεκαετία του '90 ανακαινίστηκαν και κυκλοφόρησαν σποραδικά σε εκδρομικές αμαξοστοιχίες:
* Η πετρελαιοκίνητη αυτοκινητάμαξα DEDIETRICH γαλλοαυστριακής κατασκευής, κυκλοφορίας 1951.
* Η ατμάμαξα του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, κυκλοφορίας 1896.
* Η ατμάμαξα Vulcan 7108 κυκλοφορίας 1946.
* Ρ.Ο. Esslingen/ferrostaal κυκλοφορίας 1958.
* Δύο βαγόνια των ΣΠΑΠ κυκλοφορίας 1914 και το επιβατικό βαγόνι «Πολεμιστής».

1 σχόλιο:

ioanna είπε...

...και αυτοι που δεν φταινε και δεν εφτασαν τον ΟΣΕ εως εδω, σιγουρα δεν ειναι οι εργαζομενοι και ας βαλλονται απο τους τωρινους πολιτικους προισταμενους.

Οταν οι εκαστοτε πολιτικοι προισταμενοι περνουσαν με αδοιανο χαρτοφυλακιο και μην ουσιαστΙκα κανοντας κατι για τον σιδηροδρομο , τωρα ζηταν τι και απο ποιους τις ευθυνες?
Οταν για να φτιαχτει η γραμμη και να μπουν οι ταβερσες-αυτα τα μεγαλα ξυλα που υποστηριζουν τις ραγες- ο παππους μου ελλειπε μερονυχτα απο την οικογενεια του....
μακρυα ακομα απο την πολη του....
και εμενε σε βαγονια μαζι με πολλους αλλους συναδελφους του.....
οταν επι 13 ολοκληρα χρονια πριν τον κανουν μονιμο στον ΟΣΕ ετρωγε μεχρι και κουκουβαγιες για να ζησει...
οταν τα λιγοστα χρηματα τα εστελνε σπιτι για να μεγαλωσει τρια παιδια....
οταν τοσοι αλλοι συναδελφοι του εζησαν τοσο ασχημα χρονια για να μπορουν να σταθουν τα τρενα και να τ'ακουν να σφυριζουν...
.....ποιος θα τους πει οτι ολα οσα εκαναν ηταν ενα τιποτα και γι'αυτο τον πουλανε και τους ΠΟΥΛΑΝΕ?!!!!

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΟΙ "ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ" ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ